Ένα ξενόφερτο «έθιμο» - μια αμερικανιά – προσπαθούν κάποια πολυκαταστήματα και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες («ελληνικών
συμφερόντων» ή «ξένων συμφερόντων» κανέναν δεν ενδιαφέρει) να καθιερώσουν στην ελληνική κοινωνία. Μετά την λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή και τις λευκές νύχτες, τώρα από την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου θα έχουμε και την BLACK FRIDAY. Φυσικά την διαφήμιση του «εθίμου» ανέλαβαν όλα τα συστημικά ΜΜΕ. Ουσιαστικά η BLACK FRIDAY είναι μία γιορτή αφιερωμένη στον αποχαυνωμένο καταναλωτή. Γιορτάζει ο μαζάνθρωπος, ο άβουλος, απρόσωπος καταναλωτής που η μανία του για κατανάλωση φτάνει τα όρια της υστερίας. Αυτό το μοντέλο «ανθρώπων» θέλουν. Να μην ενδιαφέρονται για τίποτε. Μόνο για κατανάλωση και «διασκέδαση». Δημιουργούν ψευτοευκαιρίες, «προσφορές» τις λένε και οι «έξυπνοι καταναλωτές» θα τις εκμεταλλευτούν. Αυτό «γιορτάζουν». Σε βάρος όλων μας. Και κυρίως των εργαζομένων αυτών των επιχειρήσεων που θα δεχτούν την επίθεση της καταναλωτικής καφρίλας.
Τα τεχνάσματα των «επιχειρηματιών» στην προσπάθειά τους να κερδίσουν όλο και περισσότερα, είναι μία κατάφωρη επίθεση στη ζωή και την αξιοπρέπειά μας.
Η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016 είναι άλλη μία Παρασκευή της ζωής μας όπου μπορούμε να περπατήσουμε, να πάμε σινεμά, θέατρο, να πάμε για καφέ, να βρεθούμε πιο κοντά οι άνθρωποι μεταξύ μας.
Γιάννης Βορδόχειλας