© RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ / © RadioFilopoli.eu * ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΡΑΔΙΟ-ΤΗΛΕ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ /

π

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ RadioFilopoli.eu ...
 

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ... ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ !!!

Περίφημη μάχη, που έγινε τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο του 490 π.Χ. στην πεδιάδα του Μαραθώνα, μεταξύ των Αθηναίων και των Πλαταιέων με αρχηγό τον Μιλτιάδη και των Περσών με αρχηγούς τον Δάτι και τον Αρταφέρνη. Η κύρια πηγή πληροφόρησης για τη
Μάχη του Μαραθώνα, όπως και για το σύνολο των Περσικών Πολέμων, παραμένει ο Ηρόδοτος, ο αποκαλούμενος «πατέρας της ιστορίας». Όσον αφορά την ακριβή ημερομηνία της μάχης, ο Γερμανός φιλόλογος Φίλιπ Άουγκουστ Μπεκ (1785 -1867) πρότεινε το 1855 τη 12η Σεπτεμβρίου, η οποία από τότε επικράτησε ως η συμβατική ημερομηνία για τη Μάχη του Μαραθώνα.

Το 490 π.Χ. έγινε η δεύτερη περσική εκστρατεία εναντίον της Ελλάδας, με σκοπό να τιμωρηθούν οι Αθηναίοι και οι Ερετριείς, επειδή είχαν βοηθήσει τους Ίωνες να ξεσηκωθούν κατά των Περσών. Παράλληλα, όμως, ήταν και η αρχή για την πραγματοποίηση του σχεδίου υποταγής ολόκληρης της Ελλάδας από τον Δαρείο. Μαζί τους, οι Πέρσες είχαν ως οδηγό και σύμβουλο τον πρώην τύραννο της Αθήνας Ιππία, γιο του Πεισίστρατου.

Ο Περσικός στόλος με το στρατό ακολούθησε αυτή τη φορά διαφορετικό δρόμο σε σχέση με την πρώτη εκστρατεία του Μαρδόνιου (492 π.Χ). Από την Κιλικία, όπου συγκεντρώθηκε, έπλευσε στη Σάμο, πέρασε από τις Κυκλάδες κι έφθασε στην Ερέτρια. Μετά την κατάληψη της Ερέτριας, οι Πέρσες είχαν στόχο να υποτάξουν την Αθήνα και να επαναφέρουν στην αρχή τον πιστό σ’ αυτούς Ιππία. Με την καθοδήγηση του ηλικιωμένου άνδρα πέρασαν από την Ερέτρια απέναντι στον Μαραθώνα και στην αμμώδη παραλία του σημερινού Σχοινιά.

Την εκλογή του τόπου επέβαλαν από κοινού πολιτικά κριτήρια (οι φτωχοί κάτοικοι της περιοχής, οι Διάκριοι, υποστήριζαν τους Πεισιστρατίδες) και στρατηγικοί λόγοι (η πεδιάδα ήταν κατάλληλη για τη δράση του περσικού ιππικού). Από την πλευρά των Αθηναίων η αποστολή του στρατού τους στον Μαραθώνα αποτελούσε στρατηγική επιλογή, καθώς η Αθήνα δεν περιστοιχιζόταν από ισχυρά τείχη και δεν διέθετε στόλο για να αντιμετωπίσει τον ανεφοδιασμό σε περίπτωση πολιορκίας. Εξάλλου, η πεδιάδα προσφερόταν για τη δράση της αθηναϊκής φάλαγγας.

Οι Αθηναίοι ζήτησαν τη βοήθεια των Σπαρτιατών, με αγγελιοφόρο τον Φειδιππίδη. Οι Σπαρτιάτες, αν και δέχτηκαν, δεν έστειλαν εγκαίρως βοήθεια (οι 2.000 άνδρες που υποσχέθηκαν έφθασαν στο Μαραθώνα την επομένη της μάχης). Ο λόγος που επικαλέστηκαν ήταν θρησκευτικός. Γιόρταζαν τα Κάρνια και δεν μπορούσαν να εκστρατεύσουν πριν από την πανσέληνο. Ο Πλάτωνας, όμως, αναφέρει (Νόμοι 3, 698 Ε) ότι δίσταζαν να υλοποιήσουν τη δέσμευσή τους προς τους Αθηναίους, επειδή βρίσκονταν σε εμπόλεμη κατάσταση με τους Μεσσηνίους και τους είλωτες. Στο κάλεσμα των Αθηναίων ανταποκρίθηκαν μόνο οι Πλαταιείς με 1.000 άνδρες.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι Αθηναίοι στρατοπέδευσαν στο Ηράκλειο του Μαραθώνος, στις βορειοανατολικές υπώρειες του όρους Αγριελίκι, όπου υπήρχε νερό και μπορούσαν να ελέγξουν τον ορεινό όγκο προς την Αθήνα και να υποχωρήσουν σε περίπτωση ήττας. Από το ύψωμα, επίσης, μπορούσαν να παρακολουθούν τις κινήσεις του εχθρού. Η δύναμη των Αθηναίων, σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, ανερχόταν σε 10.000 και των Πλαταιέων σε 1.000 άνδρες, ενώ των Περσών σε 44.000 με 55.000 άνδρες (νεώτερες εκτιμήσεις τους υπολογίζουν σε 26.000). Οι στρατηγοί των Αθηναίων είχαν διχαστεί, καθώς μερικοί δεν ήθελαν να ξεκινήσει η μάχη, προτού έλθει η βοήθεια των Σπαρτιατών. Τελικά, ο Μιλτιάδης τούς έπεισε να επιτεθούν αμέσως κατά των Περσών και του ανατέθηκε η αρχιστρατηγία.

Η έναρξη της επίθεσης ορίστηκε για το πρωί, προκειμένου να επιτευχθεί ο αιφνιδιασμός των αντιπάλων. Η σύγκρουση έγινε στην ομαλή περιοχή κοντά στον τύμβο, όπου βρισκόταν το περσικό στρατόπεδο. Οι Αθηναίοι έπρεπε να διατρέξουν απόσταση 8 σταδίων (περίπου 1,5 χιλιομέτρου) προς τις εχθρικές γραμμές για να αποφευχθούν κατά το δυνατόν οι βολές από τους τοξότες που διέθεταν οι αντίπαλοι. Οι οπλίτες ήταν παρατεταγμένοι σε πλάτος ίσο με αυτό της περσικής δύναμης. Οι πτέρυγες ήταν ενισχυμένες, ενώ το κέντρο, όπου αντιστοιχούσε το ισχυρότερο τμήμα του περσικού στρατού, ήταν ασθενές. Στο αριστερό άκρο, όπως έβλεπαν προς τον εχθρό, βρίσκονταν οι Πλαταιείς. Στο δεξιό άκρο έλαβε τη θέση του, σύμφωνα με την παλιά συνήθεια, ο πολέμαρχος Καλλίμαχος. Το ανίσχυρο κέντρο οδηγούσαν ο Αριστείδης και ο Θεμιστοκλής, που διέθεταν την απαραίτητη στρατιωτική ικανότητα, ώστε να καλύψουν την εύθραυστη αυτή γραμμή και να καθοδηγήσουν την προγραμματισμένη υποχώρηση.

Όπως είχε σχεδιαστεί, το ελληνικό κέντρο εξασθένησε, αλλά οι πτέρυγες αναπτύχθηκαν και περικύκλωσαν τους Πέρσες, που τελικά τράπηκαν σε φυγή. Μέσα στη σύγχυση, πολλοί Πέρσες που δεν γνώριζαν την περιοχή, έπεφταν στο μεγάλο έλος, όπου οι απώλειες ήταν βαριές. Οι περισσότεροι, όμως, έτρεχαν στα πλοία που ήταν αναπτυγμένα στην ακτή του Σχοινιά. Στη συμπλοκή σώμα με σώμα που ακολούθησε, καθώς οι Πέρσες προσπαθούσαν να επιβιβαστούν στα πλοία και οι Αθηναίοι να τους εμποδίσουν και να τα κάψουν, έπεσαν ο πολέμαρχος Καλλίμαχος, ο στρατηγός Στησίλαος και ο Κυναίγειρος, αδελφός του τραγικού ποιητή Αισχύλου.

H ηρωική μορφή του Κυναίγειρου έμεινε μοναδικό παράδειγμα ανδρείας και αυταπάρνησης στην Ιστορία. Όταν οι νικημένοι Πέρσες έτρεξαν πανικόβλητοι στα καράβια τους για να σωθούν, ο Κυναίγειρος άρπαξε με τα στιβαρά χέρια του ένα καράβι και προσπάθησε να το συγκρατήσει για να μην αποπλεύσει και να προφτάσουν έτσι οι συμπολεμιστές του να το καταλάβουν. Τότε, ένας Πέρσης του έκοψε το χέρι, αλλά ο Κυναίγειρος έπιασε το πλοίο με το άλλο του χέρι. Όταν ο Πέρσης του έκοψε και το δεύτερο χέρι, ο Κυναίγειρος γράπωσε το πλοίο με τα δόντια του. Ο γενναίος Αθηναίος εγκατέλειψε την προσπάθεια, όταν ο Πέρσης στρατιώτης του έκοψε το κεφάλι.

Κι ενώ εξακολουθούσε η μάχη γύρω από τα πλοία των Περσών, ο αγγελιοφόρος Φειδιππίδης έφυγε πεζός από τον Μαραθώνα για να φέρει τη χαρμόσυνη είδηση της νίκης στους Αθηναίους. Υπερέβαλε εαυτόν κατά τη διαδρομή και μόλις αναφώνησε «Νενικήκαμεν» ενώπιον των συμπολιτών του, έπεσε νεκρός από την εξάντληση. Ο Ηροδότος δεν αναφέρει κάτι σχετικό, αλλά ο θρύλος αυτός διαδόθηκε μεταγενέστερα από τον ιστορικό Πλούταρχο (ο Φειδιππίδης αναφέρεται ως Θέρσιππος) και στη συνέχεια από τον ρητοροδιδάσκαλο και συγγραφέα Λουκιανό τον Σαμοσατέα, που αναφέρει τον Φειδιππίδη ως Φιλιππίδη.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι Αθηναίοι έχασαν στη μάχη 192 άνδρες και οι Πλαταιείς 11, ενώ οι απώλειες των Περσών ανήλθαν σε 6.400 νεκρούς και 7 βυθισμένα πλοία. Νεώτερες εκτιμήσεις, που αναφέρει η Wikipedia στο σχετικό αγγλικό λήμμα, ανεβάζουν τους νεκρούς των ελληνικών δυνάμεων σε 1.000 - 3.000 και υποβιβάζουν αυτές των Περσών στις 4.000 - 5.000.

Οι Αθηναίοι, αφού έθαψαν τους νεκρούς τους στον Μαραθώνα, ανήγειραν μνημείο από λευκή πέτρα, πάνω στο οποίο χαράχτηκε το επίγραμμα του λυρικού ποιητή Σιμωνίδη του Κείου:

Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι
χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν.
Μετά την ήττα τους στο Μαραθώνα, οι Πέρσες έπλευσαν με το στόλο τους προς την Αθήνα, ελπίζοντας να τη βρουν αφρούρητη και να την καταλάβουν. Ο Μιλτιάδης, όμως, πρόλαβε να οδηγήσει έγκαιρα το στρατό στην πόλη κι έτσι οι Πέρσες αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Ασία.

Η νίκη των Αθηναίων στο Μαραθώνα:

Διέλυσε τον μύθο του αήττητου των Περσών και αναπτέρωσε το ηθικό των Ελλήνων.
Έδειξε την ανωτερότητα της ελληνικής πολεμικής τακτικής και ανέδειξε τη στρατιωτική μεγαλοφυΐα του Μιλτιάδη.
Ανέδειξε την πόλη τους σε δεύτερη δύναμη στην Ελλάδα, μετά τη Σπάρτη.
Ανέκοψε την προσπάθεια παλινόρθωσης της τυραννίας στην Αθήνα.
Εξασφάλισε τον αναγκαίο χρόνο, ώστε οι Έλληνες να προετοιμαστούν για τη συνέχιση του αγώνα τους κατά των Περσών.
Διέσωσε τον πολιτισμό τους κι έσωσε την Ευρώπη από το βάρβαρο ασιατισμό της εποχής εκείνης. Όπως είπε ο σπουδαίος βρετανός φιλόσοφος και οικονομολόγος Τζον Στιούαρτ Μιλ «η μάχη του Μαραθώνα υπήρξε, ακόμα και για τη βρετανική ιστορία, σημαντικότερη κι από τη μάχη του Χέιστινγκς».
Λαϊκές παραδόσεις ή μύθοι περιέβαλαν από πολύ νωρίς τη νίκη των Αθηναίων στον Μαραθώνα, ενώ η πίστη πως οι θεοί παρουσιάστηκαν και βοήθησαν στη μάχη ήταν διάχυτη. Εκτός από την ιστορία με τον Φειδιππίδη, ο Πλούταρχος αναφέρει ότι οι στρατιώτες είδαν το φάντασμα του μυθικού βασιλιά της Αθήνας Θησέα με πλήρη στρατιωτική εξάρτυση να καθοδηγεί και να οδηγεί τον ελληνικό στρατό προς τη νίκη. Ο Παυσανίας αφηγείται ότι κατά τη διάρκεια της μάχης εμφανίστηκε ένας αγρότης, που κρατούσε ένα άροτρο και «θέρισε» αρκετούς Πέρσες. Μετά τη μάχη, όταν τον αναζήτησαν, δεν το βρήκαν. Ρώτησαν το μαντείο, από το οποίο έλαβαν την απάντηση ότι πρέπει να τιμήσουν τον Εχετλαίο (εχέτλη = λαβή αρότρου). Σύμφωνα με τον ρωμαίο ιστορικό Κλαύδιο Αιλιανό, στη μάχη πήρε μέρος κι ένας σκύλος, που πολέμησε γενναία στο πλευρό του αφεντικού του.

Σχετικά

Εμπνευσμένος από τη διαδρομή του Φειδιππίδη από τον Μαραθώνα στην Αθήνα για να μεταφέρει το άγγελμα της νίκης είναι ο Μαραθώνιος δρόμος, που ως αγώνισμα δεν υπήρχε στην αρχαιότητα. Η ιδέα γέννησης αυτού του αθλήματος και η ένταξή του στους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες οφείλεται στον Γάλλο γλωσσολόγο και ελληνιστή Μισέλ Μπράλ, φίλο του Πιερ ντε Κουμπερτέν, που πρότεινε κατά την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα «την επανάληψη του διάσημου εκείνου δρόμου που εξετέλεσε ο στρατιώτης του Μαραθώνος».
Το Σπάρταθλον, ο ετήσιος διεθνής αγώνας υπερμαραθωνίου δρόμου 245,3 χιλιομέτρων, που διεξάγεται από το 1983 στη διαδρομή Αθήνα – Σπάρτη, αναβιώνει την πορεία του αγγελιοφόρου Φειδιππίδη, που εστάλη από τους Αθηναίους για να ζητήσει βοήθεια από τη Σπάρτη, λίγες ημέρες πριν από τη Μάχη του Μαραθώνα.
Ο σπουδαίος τραγικός ποιητής Αισχύλος θεωρούσε ως μεγαλύτερο επίτευγμά του τη συμμετοχή του στη Μάχη του Μαραθώνα, παρά τα θεατρικά του έργα. Γι’ αυτό στον τάφο του υπήρχε το επίγραμμα:
«Αισχύλον Εοφορίωνος Αθηναίον τόδε κεύθει
μνήμα καταφθίμενον πυροφόροιο Γέλας·
αλκήν δ’ ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι
και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος».
Το 1959 ο Γάλλος σκηνοθέτης Ζακ Τουρνέρ γύρισε την ταινία «Η Μάχη του Μαραθώνα» με πρωταγωνιστή τον Στιβ Ριβς στο ρόλο του Φειδιππίδη.
Στις 8 Δεκεμβρίου 2010, κατά την 2500η επέτειο του γεγονότος, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ με ψήφισμά της αναγνώρισε ότι η μάχη του Μαραθώνα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες μάχες στην ιστορίας της ανθρωπότητας.


-------------------------------------------

Καθώς στην Ιωνία οι ελληνικές πόλεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονταν μεγάλα κέντρα, όπως η Μίλητος και η Αλικαρνασσός, δε μπόρεσαν να διατηρήσουν την ανεξαρτησία τους περιήλθαν υπό την κυριαρχία της περσικής αυτοκρατορίας προς τα μέσα του 6ου π.Χ. αιώνα. Το 499 π.Χ. οι Έλληνες των ιωνικών πόλεων ξεκίνησαν την Ιωνική Επανάσταση και η Αθήνα μαζί με την Ερέτρια κινήθηκαν προς βοήθειά τους.
Το 490 π.Χ. ο Πέρσης βασιλιάς, Δαρείος Α’, έχοντας καταστείλει την εξέγερση των ιωνικών πόλεων από το 494 π.Χ., έστειλε το στόλο του να τιμωρήσει τις δύο πόλεις. Ο περσικός στρατός κατέστρεψε την Ερέτρια και αποβιβάστηκε στην Αττική, αλλά στη μάχη του Μαραθώνα ηττήθηκε από τους Αθηναίους και άλλους υπό το στρατηγό Μιλτιάδη.
Παράταξη στη Μάχη 
11.000 Έλληνες 100.000 Πέρσες 
Το σχέδιο του Μιλτιάδη ήταν να εμπλακεί σε μάχη με το περσικό πεζικό όσο πιο σύντομα γινόταν ώστε να αποφύγει τις απώλειες από τους εχθρικούς τοξότες. Κάθε βράδυ πριν τη μάχη οι Έλληνες μίκραιναν την απόσταση ανάμεσα στα δύο μέτωπα και τη μέρα της μάχης είχαν φτάσει σε απόσταση περίπου 8 σταδίων, δηλαδή 1480 μέτρα. Στο δεξιό άκρο είχε τοποθετηθεί επικεφαλής ο Καλλίμαχος και στη συνέχεια οι δέκα φυλές με τους Πλαταιείς να είναι στο αριστερό άκρο. Ο Μιλτιάδης είχε επιμηκύνει το μέτωπο έτσι ώστε το δεξιό και το αριστερό κέρας να είναι ισχυρά αποδυναμώνοντας το κέντρο.
Οι Έλληνες επιτέθηκαν εναντίον των Περσών γρήγορα, τρέχοντας στα τελευταία μέτρα, μάλλον αιφνιδιάζοντας έτσι τους Πέρσες. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης έδωσε πλεονέκτημα στα ισχυρά άκρα. Η μάχη ήταν αμφίρροπη για αρκετή ώρα μέχρις ότου οι δυο περσικές πτέρυγες κατέρρευσαν και τράπηκαν σε φυγή. Στο κέντρο όπου βρίσκονταν οι επίλεκτες δυνάμεις με τους Πέρσες και τους Σάκες ο ελληνικός σχηματισμός διασπάστηκε και υποχώρησε. Τα πλάγια τμήματα όμως γύρισαν πίσω και επιτέθηκαν στο περσικό κέντρο περικυκλώνοντας τους. Ακολούθησε σκληρή μάχη και τελικά οι Πέρσες τράπηκαν σε φυγή, προς το Σχοινιά που βρίσκονταν τα πλοία τους. Πολλοί Πέρσες έπεσαν στα νερά του έλους και πνίγηκαν. Η μάχη συνεχίστηκε στο Σχοινιά καθώς οι Πέρσες προσπαθούσαν να διαφύγουν. Εκεί πέθαναν ο Καλλίμαχος, ο στρατηγός Στησίλαος και ο Κυναίγειρος, ο αδελφός του Αισχύλου. Οι Αθηναίοι κατάφεραν να καταλάβουν επτά πλοία.
H μάχη είχε τελειώσει. Οι νεκροί Πέρσες υπολογίζονται από τον Ηρόδοτο γύρω στους 6400 ενώ οι Έλληνες είχαν χάσει μόνο 192. Μετά τη νίκη τους στάλθηκε αγγελιοφόρος για να την αναγγείλει στην Αθήνα, ο οποίος ξεψύχησε μόλις έφτασε από την κούραση.
Ανεξήγητο Πρώτον
Η Μάχη του Μαραθώνα σύμφωνα με τον Ηρόδοτο είχε γίνει πάνω σε μια πεδιάδα .Δεν έχει σχέση με καμία άλλη μάχη στην Ελλάδα όπως π.χ. με τη Μάχη των Θερμοπυλών η οποία ήταν σε στενό. Στο Μαραθώνα η πεδιάδα επέτρεπε την ανάπτυξη όλου του Περσικού στρατεύματος όπως και έγινε. Δηλαδή οι Έλληνες επέλεξαν να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες κατά μέτωπο και με όλο το εύρος της δύναμής τους πράγμα που θα ήταν ένα σοβαρό μειονέκτημα γι αυτούς. Γιατί όμως επέλεξαν αυτόν τον τρόπο δείχνοντας στον αντίπαλο ότι περιφρονούν τη δύναμή του και πως ήταν σίγουροι για τη νίκη τους;

Ανεξήγητο Δεύτερον 
Σύμφωνα με τον Ξενοφώντα στο πεδίο της Μάχης οι Πέρσες αναπτύχθηκαν σε βάθος 30 αντρών στο κέντρο της παράταξής τους(εδώ προσοχή δεν υπολογίζεται ότι τα άκρα των Περσών ήταν αδύναμα με λιγότερο βάθος το εκλαμβάνουμε ως ισόποσο). Αυτό έδινε μια ανάπτυξη στρατεύματος των 100.000 χιλιάδων αντρών που ήταν εκεί γύρο στα 3.300 μέτρα. Από την άλλη μεριά οι Έλληνες ήταν μόνο 11.000 και για να μπορέσουν να αντιπαρατάξουν ένα ίσο μέτωπο απέναντι στους Πέρσες έπρεπε το βάθος τους να είναι βάθος 3 ανδρών και κάτι (χωρίς να υπολογίσουμε ότι είχαν ενισχύσει τα άκρα τους πράγμα που θα έδινε μικρότερο μήκος). Από την Ιστορία γνωρίζουμε ότι το μέτωπο των Ελλήνων ήταν 1600 μέτρα δηλ. 6 άνδρες περίπου βάθους σε ισόποση παράταξη.
Έτσι από τα παραπάνω προκύπτει ότι περίσσευαν 850 μέτρα από τη μία μεριά και 850 μέτρα από την άλλη μεριά Περσικού μετώπου το οποίου θα στεκότανε και δεν θα έκανε τίποτα. Το ερώτημα είναι ότι εάν τα πράγματα γίνανε έτσι γιατί αυτός ο στρατός των 850 μ από τη μια μεριά και των 850μ από την άλλη δεν κινήθηκε κυκλωτικά για να παγιδεύσει τους Έλληνες σαν θανάσιμη τανάλια;
Ανεξήγητο Τρίτον 

Εχετλαίος
Στα έργα του Ηροδότου και του Παυσανία έχουμε μια παρουσία ενός ανδρός αγνώστου προς τους Έλληνες ο οποίος εμφανίστηκε απροειδοποίητα. Ήταν πιο ψηλός από τα άτομα εκείνης της εποχής φορούσε μια περίεργη στολή η οποία έμοιαζε με αγρότη και όχι με πολεμιστή και κρατούσε ένα όπλο το οποίο έμοιαζε με λαβή αρότρου (αρχ.εχέτλη) το οποίο το έστρεφε προς τους Πέρσες και τους αποδεκάτιζε. Αργότερα οι Έλληνες ζητώντας πληροφορίες για το άτομο αυτό από το Μαντείο των Δελφών οι ιερείς τον κατονόμασαν ως Εχετλαίο.
“…Συνέβη δε ως λέγουσιν, άνδρα εν τη μάχη παρείναι το είδος και την σκευήν άγροικον. Ούτος των βαρβάρων πολλούς καταφονεύσας αρότρω, μετά το έργον ην αφανής. Ερομενοις δε Αθηναίοις άλλο μεν ο θεός ες αυτόν έχρησεν ουδέν, τιμάν δε Εχετλαίον εκέλευσεν ήρωα.” (Παυσανίας βιβλ. 1, κεφ. 32).
Ο άνδρας αυτός προωθούνταν στο πεδίο της Μάχης και κατακρεουργούσε τους Πέρσες με το όπλο του με απίστευτη ταχύτητα. Επίσης ο Ηρόδοτος μας αναφέρει ότι ένας Αθηναίος στρατιώτης, ο Επίζηλος, γιός του Κουφαγόρα, ενώ πολεμούσε γενναία στήθος με στήθος ξαφνικά έχασε την όραση του και στα δύο του μάτια, παρόλο που δεν τον είχε ακουμπήσει τίποτα, ούτε δόρυ ούτε ξίφος ούτε βέλος τόξου. Συνεχίζοντας ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Επίζηλος διηγείται ότι είδε έναν μεγαλόσωμο οπλίτη που η γενειάδα του κάλυπτε ολόκληρη την ασπίδα του, και ότι αυτό το φάντασμα κρατούσε στα χέρια του ένα πολύ φωτεινό όπλο! Πέρασε ακριβώς δίπλα του, σκοτώνοντας Πέρσες αντιπάλους και αυτή η σκηνή ήταν η τελευταία που είδε ο Επίζηλος γιατί από κάποια υπερβολική λάμψη, τυφλώθηκε!

Ανεξήγητο Τέταρτον
Καθ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας της Μάχης μέχρι να φτάσει η μέρα της σύγκρουσης οι Έλληνες μετακινούνταν τις βραδινές ώρες, έτσι ώστε να μην γίνουν ορατές οι κινήσεις τους, προς το μέτωπο των Περσών και μέχρι την ημέρα της Μάχης ο Ηρόδοτος μας αναφέρει ότι φτάσανε 8 στάδια από το στρατόπεδο των Περσών δηλ όπως είδαμε και παραπάνω περίπου 1480μ. Ο λόγος που το κάνανε αυτό ήταν ότι οι Έλληνες γνώριζαν ότι οι Πέρσες είχαν πάγια τακτική πριν την τελική σύγκρουση και όταν ο αντίπαλος πλησίαζε προς την μεριά τους να ρίχνουν μια ομοβροντία 2-3 επαναλήψεων βελών από τους τοξότες τους. Έτσι οι Έλληνες με αυτές τις βραδινές κινήσεις προσέγγισης προσπαθούσαν να μειώσουν την απόσταση από τους Πέρσες άρα και τις απώλειές τους. Το ερώτημα που γεννάται είναι πως οι Έλληνες κατάφεραν να προσεγγίσουν τους Πέρσες στο πεδίο της Μάχης χωρίς να έχουν σοβαρές απόλυες από τις ομοβροντίες βελών καθώς σε όλη την διάρκεια της μάχης σκοτώθηκαν μόνο 192 Έλληνες; Είναι ότι οι Πέρσες δεν ήξεραν σημάδι ; δεν μπορούσαν να τους πετύχουν για άλλους λόγους ή ότι δεν πρόλαβαν να το κάνουν;


Ανεξήγητο Πέμπτον
Η Μάχη του Μαραθώνα άρχισε στις 5.30 περίπου το πρωί και οι Πέρσες στρατηγοί διέταξαν οπισθοχώρηση στις 8 το πρωί δηλ μόλις 2,5 ώρες μετά την έναρξη της μάχης .Το παράξενο είναι πως όλα όσα γίνανε , γίνανε μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα.6.400 Πέρσες αποδεκατίστηκαν από ένα Ελληνικό στρατό που αριθμούσε το 1/10 της δικιάς τους δύναμης με φοβερή ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Πως είναι άραγε δυνατόν να συνέβη κάτι τέτοιο σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα;
Ανεξήγητα φαινόμενα στη Μάχη του Μαραθώνα πολλά αλλά όλα αυτά τα παραπάνω ερωτήματα νομίζω και έχω την εντύπωση ότι δεν θα απαντηθούν ποτέ με 100% σιγουριά.