Πραγματικά, ἀδυνατεῖ κανείς νά πιστέψει πῶς συμβαίνει στίς μέρες μας,
πού ἡ τεχνολογία καί ἡ ἐπιστήμη ἔφθασαν στό ζενίθ τους, νά ρυθμίζει τή
ζωή πολλῶν μία μοιρολατρία τοῦ παρελθόντος!
Ἀστρολογία, ὡροσκόπια,
ἀποκρυφισμός, μαγεία παρουσιάζουν σήμερα πρωτοφανῆ ἔξαρση.
Ραδιοφωνικοί καί
τηλεοπτικοί σταθμοί, εἰδικές τηλεφωνικές
ὑπηρεσίες, περιοδικά κι ἐφημερίδες διαθέτουν ἀστρολόγο, ἐνῶ τό
διαδίκτυο κατακλύζεται ἀπό σχετικές πληροφορίες. Κάποτε, μάλιστα,
πληροφορούμαστε ὅτι καλλιτέχνες, ἀθλητές, ἀλλά καί μεγαλώνυμοι
πολιτικοί καί ἀρχηγοί κρατῶν, δέν κάνουν τίποτε ἄν προηγουμένως δέν
συμβουλευθοῦν τόν ἀστρολόγο τους.
Πρόκειται, ἀσφαλῶς, γιά
φαινόμενο ἀνησυχητικό, πού ὑπογραμμίζει τήν κρίση τοῦ πολιτισμοῦ μας,
τήν κατάπτωση τοῦ σύγχρονου ἀνθρώπου καί τήν παλινδρόμηση πρός τήν
προχριστιανική ἀρχαιότητα.
Βασική αἰτία πού οἱ ἄνθρωποι
καταφεύγουν στήν ἀστρολογία εἶναι ἡ ἀπομάκρυνσή τους ἀπό τήν ἀλήθεια
τῆς πίστεως. Ἔτσι ὁ ἄνθρωπος στήν ἐποχή τῶν πυραύλων καί τῶν
διαστημοπλοίων ἐξακολουθεῖ νά ζῆ μέσα στή δεισιδαιμονία καί τήν
εἰδωλολατρία καί καταντᾶ ἄθυρμα καί θύμα στά χέρια ἐπιτηδείων πού,
ἐκμεταλλευόμενοι τή μωρία του, κάνουν χρυσές δουλειές.
Ὑφέρπει,
ὡστόσο, κι ἕνας ἄλλος κίνδυνος: ἡ ἀλλοτρίωση τοῦ ὀρθόδοξου
χριστιανικοῦ φρονήματος. Ἡ ἀστρολογία ἀποτελεῖ τό δολερό θρησκευτικό
ὑποκατάστατο, τό ὁποῖο ἐπιχειρεῖ νά οἰκειοποιηθεῖ τόν μοναδικό καί
ἀναντικατάστατο σωστικό ρόλο τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας, καθώς ἔχει
ἐξελιχθεῖ σέ ἕνα εἶδος θρησκείας.
Οἱ «εἰδικοί» τῆς ἀστρολογίας
ὑποστηρίζουν πώς οἱ θέσεις καί οἱ κινήσεις τῶν οὐρανίων σωμάτων, κυρίως
τῶν πλανητῶν τοῦ ἡλιακοῦ μας συστήματος, παίζουν καθοριστικό καί
ξεχωριστό ρόλο γιά τόν κάθε ἄνθρωπο. Ρυθμίζουν μάλιστα, ἰσχυρίζονται,
τήν καθημερινή ζωή, τήν ἐπαγγελματική σταδιοδρομία, τήν οἰκογενειακή
κατάσταση, τήν εὐημερία ἤ τή δυστυχία καί γενικά ὁλόκληρη τή ζωή του.
Τίς θέσεις αὐτές τίς ὀνομάζουν ζώδια, δηλαδή ζῶα, ἀπό τό νοητό σχῆμα
τῶν ἀστερισμῶν πού θυμίζει μορφές ζώων (ταῦρος, κριός, σκορπιός,
ἰχθεῖς κτλ).
Ἀναμφισβήτητα, ἡ ἀστρολογία δέν ἔχει καμιά ἀπολύτως
ἐπιστημονική ὑπόσταση. «Δέν ὑπάρχει στίς ἡμέρες μας σέ ὁλόκληρη τήν
ὑφήλιο οὔτε ἕνας ἀστρονόμος μεγάλος ἤ μικρός πού νά πιστεύει στήν
ἀστρολογία... Οἱ ἀστρονόμοι μέ ἀκριβῆ γνώση τοῦ πράγματος
προσβλέπουν στήν ἀστρολογία μέ πλήρη ἀπιστία καί τοποθετοῦνται
ἀπέναντι στούς τσαρλατάνους πού τήν ὑπηρετοῦν μέ δεδηλωμένη
ἀντίθεση», δηλώνει ὁ ἀστρονόμος P. Gouderc.
Μέ τόσες ἀντιφάσεις καί
διαψεύσεις, πῶς μπορεῖ νά ἑρμηνευθεῖ ὁ παρατηρούμενος οἶστρος τῆς
ἀστρολογίας; Αὐτή ἡ «νόθος θυγατέρα τῆς ἀστρονομίας», -ἔτσι τήν
χαρακτήριζε ὁ Κέπλερ-, δέν εἶναι καθόλου ἀθώα, ὅπως συνήθως φαίνεται.
Ἐπιδρᾶ βαθιά στόν χαρακτήρα καί ἀλλοιώνει τήν ψυχοσύνθεση, τή
νοοτροπία, τή συμπεριφορά καί τήν ὅλη προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου,
λειτουργώντας ὡς «ψυχοναρκωτικό». Ὁ εἰδικός ἐπιστήμονας Τ. Ἀντόρνο
τονίζει: «Ἡ ἀστρολογία εἶναι μιά ἰδεολογία τῆς ἐξάρτησης, πού
προετοιμάζει ἔμμεσα τά πνεύματα τῶν ἀθρώπων γιά τήν ἀποδο-χή
ὁλοκληρωτικῶν ῾῾πιστεύω᾽᾽. Ἡ σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα
ἐπιβάλλεται στούς ἀνθρώπους σάν ἕνα καταπιεστικό σύστημα χωρίς
διεξόδους διαφυγῆς, σάν ἕνα πεπρωμένο ἀνεξάρτητα ἀπό τίς ἐπιθυμίες
καί τίς ἀνάγκες τους».
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος παραγγέλλει στόν
Τιμόθεο: «Τοὺς δὲ βεβήλους καὶ γραώδεις μύθους παραιτοῦ» (Α΄ Τι 4, 7).
«Τέκνον, μὴ γίνου οἰωνοσκόπος,… ἐκ γὰρ τούτων ἁπάντων εἰδωλολατρία
γίνεται», διαβάζουμε στή «Διδαχή τῶν Δώδεκα Ἀποστόλων».
-Ευδοξία Αὐγουστίνου-,
Φιλόλογος- Θεολόγος